Safari Ndefu, ofwel Daans Grote Reis

Living the mzungu life...

Mzungu... een exotisch woord dat associaties oproept met heerlijk tropisch fruit of een of andere ziekte die idioten oplopen als ze zo nodig ontdekkingsrezigertje willen gaan spelen in de jungle van Oost-Kongo.

Voor de lezers met deze associaties heb ik een schokkende verassing: u bent zelf een mzungu. Mzungu betekent namelijk Europeaan of Blanke. En die wazungu (meervoud!) houden er merkwaardige gewoonten op na. Een vaan de vreemdste gewoonten is toch wel dat die bleekneuzen naar door-God-en-alles-verlaten plekken in Kenya rijden om daar naar verscheurende leeuwen en knorrige buffels te gaan koekeloeren. rare jongens, die wazungu.

Dit weekend heb ik me schuldig gemaakt aan het bezoeken van een wildpark. En niet zo maar een. Het park bestond uit een aantal ranches die onderling de hekken hadden weggenomen en de wilde dieren alle ruimte hebben gegeven. Een relatie van Ben is getrouwd met een vrouw die daar onderzoek doet naar leeuwen. We moesten uiteraard langsgaan. Dientengevolge zijn we met een minibusje naar een plaatsje gereden dat Nanyuki heette. Daar wereden we opgehaald door Josep, Bens zakenrelatie.

Het park was adembenemend mooi. Het stikte er van de giraffes (er waren bija meer giraffes dan bomen) en impala's. We hebben echter ook wrattenzwijnen, buffels, jakhalzen, zebra's (waaronder de uiterst zeldzame Gravy zebra) en de schuwe onyx gezien.

Het onderdak was een tent vlakbij een rivier waar 'snachts nijlpaarden en luipaarden kwamen drinken. De ultieme Ou-of-Africa ervaring dus!

de gnoetjes,

Daan

Ana

Daan: Prachtig verhaal! Ik heb het idee dat je het ontzettend naar je zin hebt :-) Houden zo!

Yvonne

Hoi Daan, klinkt erg goed , naar zo'n park toe gaan lijkt me een geweldige ervaring. Zelf ben ik ook in de jungle geweest van Maleisie. Ik heb daar apen gezien maar niet de beloofde tijgers en panthers. Wel een aantal Orang Malu, oorspronkelijke bewoners van Maleisie die apen doden en op eten en alles van de jungle gebruiken voor hun dagelijkse levensbehoeften. Zelf ee paar flinke jungle klimpartijen achter de rug en nu weer met herfstweer in het koude kikkerlandje beland. Ben benieuwd naar je verdere avonturen, klinkt nu al goed. Gr